Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

آخرین اخبار از سوریه – ۱۹ فوریه ۲۰۱۴

– تایید مرگ بیش از 140 هزار نفر از جمله صدها نفر از نیروهای حزب‌الله و سپاه پاسداران در سوریه
– رژیم سوریه نام نمایندگان اپوزیسیون این کشور در کنفرانس ژنو را وارد لیست‌سیاه کرده‌است

تایید مرگ بیش از 140 هزار نفر از جمله صدها نفر از نیروهای حزب‌الله و سپاه پاسداران در سوریه

دیده‌بان حقوق بشر در سوریه جان باختن 140041 نفر را در درگیری‌های این کشور از زمان شروع انقلاب مردمی در مارچ 2011 تا کنون ثبت کرده‌است. 71141 نفر از این قربانیان غیرنظامی و از میان آنها 5064 نفر زن و 7626 نفر کودک هستند.

تنها 5 هزار نفر از این قربانیان، طی اجلاس صلح ژنو 2 جان باخته‌اند، دورانی که دیده‌بان صلح آن را «خونبارترین دوره» در سه سال گذشته خوانده‌است. بعلاوه این سازمان -که مقر آن در بریتانیا واقع است- مرگ 275 نفر از جنگجویان حزب‌الله لبنان و همچنین 360 نفر از سایر جنگجویان شیعه غیرسوری که در جبهه حکومت اسد می‌جنگند را ثبت کرده‌است.

به گفته این سازمان تمامی قربانیانی که در این لیست ثبت شده‌‌است کسانی هستند که نام و مدارک شناسایی آنها یا عکس و ویدئویی که نشان دهنده جان باختن آنها باشد در دسترس بازرسان سازمان بوده است. رئیس این سازمان رامی عبدالرحمان می‌گوید: «تعداد واقعی قربانیان در دو سوی درگیری باید بسیار بالاتر از رقم اعلام شده باشد- شاید بیش از 60 هزار نفر.»

بعلاوه آمار اعلام شده، 180 هزار نفری که در زندانهای حکومت سوریه ناپدید شده‌اند، 7000 نفری که رسما اعلام شده در زندانهای رژیم و نیروهای وفادار به آن زندانی‌اند و صدها نفری که توسط گروه‌های اسلامگرای افراطی مانند دولت اسلامی عراق و شام ربوده‌ شده‌اند را شامل نمی‌شود. در ژانویه 2014 سازمان ملل اعلام کرد قصد دارد به روزکردن آمار جان‌باختگان بحران سوریه را متوقف کند زیرا شرایط خطرناک حاکم بر این کشور موجب می‌شود «تخمین دقیق میزان کشته‌شدگان غیرممکن باشد.»

منبع:
http://syriahr.com/en/index.php?option=com_news&nid=1660&Itemid=2&task=displaynews

نظر سردبیر:
به خاطر داشته باشید که این تنها آمار تایید‌شده و قطعی کشته‌شدگان است و آمار واقعی قربانیان بسیار بالاتر است. اگر صرفا بنا باشد که نام این قربانیان را یک نفس بخوانید، این‌کار بیش از سه روز و نیم طول خواهد کشید. مسئول تمامی این تراژدی دردناک، رژیم سوریه و حامیان آن سپاه پاسداران و حکومت ایران هستند. چگونه می‌توان در برابر این جنایت ساکت نشست؟

——

رژیم سوریه نام نمایندگان اپوزیسیون این کشور در کنفرانس ژنو را وارد لیست‌سیاه کرده‌است

بعنوان نشانه‌ای از حسن نیت و تمایل برای دست‌یابی به راه‌حلی صلح آمیز در بحران سوریه، حکومت این کشور نام تعداد زیادی از نمایندگان اپوزیسیون در اجلاس ژنو را در «لیست سیاه تروریست‌ها» وارد کرده و تمامی اموال آنها را ضبط نمود.

نمایندگان اپوزیسیون تنها زمانی از این تصمیم آگاه شدند که کپی لیست مذبور توسط فعالان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این لیست سیاه که توسط وزارت دادگستری سوریه و برمبنای قوانین «ضد تروریستی» مصوبه سال 2012 تهیه شده، نام 1500 نفر از فعالان و مخالفان حکومت بشار اسد را در خود دارد.

منبع: http://www.all4syria.info/Archive/131018

نظر:
چطور می‌توان به موفقیت اجلاس ژنو امیدوار بود وقتی یک طرف درگیری طرف مقابل را «تروریست» می‌خواند؟ بعلاوه چگونه می‌توان به چنین رژیمی اعتماد کرد؟ حتی حامیان این رژیم مثل حزب‌الله و سپاه پاسداران، چطور می‌توانند مطمئن باشند که اسد فردا نظرش را عوض نخواهد کرد و پس از توافقی ناگهانی با آمریکا، یک‌شبه آنها را سازمان‌هایی تروریستی نخواهد خواند؟ رژیم بعث سوریه، پیش از این نیز به صورت ناگهانی در نوع روابط خود با همپیمانان و حامیان خود تغییر ایجاد کرده‌است. برای پی‌بردن به میزان پایبندی بشار اسد و پدرش حافظ اسد به اخلاق در حوزه سیاسی، کافی‌ست نگاهی به روابط آنها با لبنانی‌ها، فلسطینی‌ها، کردها انداخت.

پاسخ دهید