Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

آخرین اخبار از سوریه – ۱۹ مارچ ۲۰۱۴

– ۱۵۰ فلسطینی بر اثر شکنجه در زندانهای حکومت سوریه جان باختند
– حکومت سوریه اموال ۵۸ چهره فرهنگی-هنری مخالف حکومت را ضبط کرد

۱۵۰ فلسطینی بر اثر شکنجه در زندانهای حکومت سوریه جان باختند

بنا به گزارش گروه حمایت از فلسطینیان سوریه (Action Group for Palestinians of Syria) تعداد فلسطینیانی که از آغاز انقلاب سوریه تا کنون در زندانهای حکومت اسد و تحت شکنجه جان باخته‌اند به ۱۵۰ نفر رسید. علاوه بر این قربانیان، محاصره مناطق فلسطینی نشین خصوصا اردوگاه پناهندگان یرموک در دمشق به جان باختن هزاران فلسطینیان دیگر بر اثر گرسنگی و بمباران نیز منجر شده است.

منبع: https://www.facebook.com/ActGroup.PalSyria

نظر سردبیر:
تلخی قربانی شدن مردم فلسطین در سوریه این است که حکومت اسد – که تحت عنوان «محور مقاومت در بربر اسرائیل» در منطقه توسط سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان حمایت می‌شود، خود بیش از حکومت نژادپرست اسرائیل در ۶۵ سال اشغال فلسطین دست به قتل مردم این کشور زده است.

——

حکومت سوریه اموال ۵۸ چهره فرهنگی-هنری مخالف حکومت را ضبط کرد

دادگاه عالی سوریه در اقدامی غیرقانونی اموال ۵۸ چهره شناخته شده سوری از جمله بازیگران و هنرمندان مشهور این کشور را که به صورت علنی از انقلاب مردم سوریه حمایت کرده بودند ضبط کرد. ماه گذشته حکومت سوریه نام نمایندگان اپوزیسیون در مذاکرات ژنو را به «لیست سیاه تروریست‌ها» افزوده و اموال آنها در خاک سوریه را نیز ضبط کرده بودند.
منبع:
http://orient-news.net/?page=news_show&id=8238
http://www.all4syria.info/Archive/131018
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/10664322/Syria-Assad-regime-arrests-relatives-of-opposition-peace-talks-team.html

نظر سردبیر:
حکومت اسد در جنگی نابرابر از هر راهی برای خاموش کردن صدای مخالفانش بهره می‌گیرد: وقتی بمب‌ها و موشک‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند پای اختیارات‌ قانونی خود را به میان می‌کشد و از آنها سواستفاده می‌کند. آیا جا ندارد هنرمندان و روشنفکران جهان از جمله ایران عکس العملی نسبت به این اقدام غیرقانونی نشان بدهند؟ چرا جهان چشمهایش را بر وقایع سوریه بسته است؟

پاسخ دهید