Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

آخرین اخبار از سوریه – ۲۴ دسامبر ۲۰۱۳

– سازمان ملل سوریه را به عنوان”بزرگترین بحران بشری در تاریخ” اعلام کرد.
– مقامات سوریه فلسطینی‌ها را از دریافت وجوه ارسالی منع کردند
– تظاهرات گسترده در حمایت از حلب

سازمان ملل سوریه را به عنوان”بزرگترین بحران بشری در تاریخ” اعلام کرد

سازمان ملل درحال تنظیم بزرگترین درخواست کمک خود (۴بیلیون پوند) برای یاری رساندن به غیرنظامیان سوریه است. وزیر اسبق امور خارجه بریتانیا، دیوید میلیبند، که در حال حاضر مدیر اجرایی موسسه خیریه امدادرسانی نجات بین المللی است، خاطرنشان کرد که بحران پناهندگان در سوریه “بزرگترین آزمون انسانی قرن” بود.
گزارش‌های متعددی از وضعیت بحرانی مردم سوریه وجود دارد؛ مردم در حال از بین رفتن از گرسنگی و سوءتغذیه هستند. و از این رو برای نجات یافتن از مرگ، گربه‌ها، سگ‌ها یا هر چه که برای تغذیه پیدا کنند را می‌خورند.

نگاه کنید بهhttp://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-24532793
منبع: روزنامه مستقل

ضمن اینکه، دستکم ۱۶ کودک به علت نبود سرپناه و غذا در سرمای بی‌سابقه در سوریه، یخ زده‌اند. هزاران تن دیگر در خطر مرگ در شهرهای ویران و اردوگاه‌های بدون تجهیزات هستند.
منبع: بنیاد امداد بوراک کراچوگلو، یک موسسه خیریه ترکی

————

مقامات سوریه فلسطینی ها را از دریافت وجوه ارسالی منع کردند

دولت سوریه دستورجدیدی برای منع فلسطینیان مقیم سوریه از دریافت وجوه ارسالی از خارج صادر کرد (از طریق مؤسسات خدمات مالی مانند وسترن یونیون).
تا کنون نسخه رسمی این فرمان منتشر نشده اما بسیاری از سوری-فلسطینی‌ها از عدم امکان دریافت پول ارسالی از خارج سوریه خبر دادند. مسئولین به آنان گفته‌اند: این به دلیل “مصوبات جدید نیروهای امنیتی است”.
همچون سوری‌ها، سوری-فلسطینیان که ماه‌ها تحت محاصره و زیر بمباران، در برابر افزایش قیمت‌ها و بدون شغل بوده‌اند، برای بقای خود کاملا وابسته به وجوه ارسالی هستند.
منبع: گروه اقدام برای فلسطینیان سوریه

نظر سردبیر:
اگر محاصره ی یک ماهه و بمباران محل سکونت فلسطینیان در سوریه(که همچنان “اردوگاه”نامیده می شود) برای اثبات کم توجهی حکومت در مورد فلسطینی ها کافی نیست، این حجم تازه مجازات جمعی، همه شک‌ها را بر ریاکاری حکومت سوریه علیه فلسطینیان برطرف می‌کند. این نه تنها غیرانسانی و برخلاف قوانین بین‌المللی است بلکه قانون مصوبه پارلمان سوری در ۱۹۵۶ را نقض می‌کند؛ که به موجب آن فلسطینیان از لحاظ حقوق مدنی با شهروندان سوری برابرند. از بشاراسد برای تغییر این قانون ممنونیم!

————-

تظاهرات گسترده در حمایت از حلب

علی رغم افزایش عملیات نظامی و هوای سرد و طوفانی، جمعه گذشته تظاهرات گسترده‌ای در سراسر سوریه برای حمایت از حلب، که هدف بمب‌گذاری نیروهای حکومتی بوده است، صورت گرفت. مرکز مستقل آمار تظاهرات سوریه دستکم ۲۳ مورد از تظاهرات را در ۲۱ منطقه از سراسر کشور بر شمرده است.
تظاهرات روز جمعه”خشم در حمایت از حلب” نام گرفت که این نام به صورت دموکراتیک ،همچون جمعه‌های دیگر، در “انقلاب سوریه” در صفحه فیس بوک انتخاب شد.
منبع: انجمن خبری فعالان (ANA)
مجموعه‌ای از ویدیوهای تظاهرات را می‌توانید اینجا ببینید:
http://revolution-news.com/syrian-revolution-media-demonstration-report-12202013-anger-support-aleppo

پاسخ دهید