Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

آکادمی نظامی حلب به عنوان مقر فرماندهی در اختیار شبه‌نظامیان عراقی در سوریه قرار گرفت

«Najbaaجنبش النجبا» یکی از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراقی که درکنار حکومت سوریه در این کشور می‌جنگند به تازگی صاحب یک مقر نظامی ثابت در حلب شده‌اند. تصویری که اخیرا در صفحه فیس‌بوک گروه منتشر شده، اعضای آن را نشان می‌دهد که در حال برگزاری یک مراسم رسمی خاکسپاری نظامی برای یکی از «شهدا»ی خود هستند. تصویر آکادمی مهندسی نظامی حلب را نشان می‌دهد که در این پست فیس‌بوکی «مقر فرماندهی» گروه معرفی شده است.

«جنبش النجبا» یکی از ده گروه فرقه‌گرای عراقی است که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنیانگذاری و حمایت شده در کنار نیروهای سپاه در جبهه حکومت اسد می جنگد. «جنبش النجبا» از یک گروه شبه‌نظامی عراقی دیگر به نام «عصائب أهل الحق» که روابط بسیار نزدیکی با حزب‌الله لبنان دارد منشعب شده‌است. یکی از مناطقی که این گروه حضور نظامی و مبارزه اعضای خود در کنار حزب‌الله لبنان در آن را تایید کرده است قصیر و جنگ خونین سال ۲۰۱۲ در این منطقه است.

نظر سردبیر:
کدام کشوری حاضر می‌شود اماکن نظامی خود را به نیروهای نظامی خارجی تقدیم کند؟ به نظر می‌رسد ارتش وفادار به اسد تبدیل به گروهی از جانیان مسلح شده که برای دفاع از اسد و اطرافایانش حاضر است همه‌چیز و همه‌کس را قربانی کند. این تصویر و تحویل اماکن نظامی سوریه به نظامیان خارجی نشانه‌ای است از اینکه عنان حوادثی که در سوریه رخ می‌دهد دیگر در دستان ارتش سوریه نیست، بلکه سپاه و نیروهای تحت اختیار آن (حزب‌الله و شبه‌نظامیان عراقی) هستند که اختیار کشور را برعهده دارند و حتی می‌توانند موسسات ملی سوریه را تحت کنترل خود بگیرند.

پاسخ دهید