Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

جنایات علنی علیه بشریت در سوریه

گزارش تازه‌ای از یک هیئت مستقل بررسی نقض حقوق بشر در سوریه حاکی است، سر به نیست شدن‌ها و بازداشت‌های پنهانی که توسط دولت سوریه صورت می گیرد، “بخشی از حمله گسترده و روشمند علیه غیرنظامیان است که نهایتا جنایتی است علیه بشریت”. جُستارهای سازمان ملل سندی است بر “الگویی مشخص” که در آن مردم در پی دستگیری‌های گسترده، جستجوی خانه‌ها و بازرسی‌های پی در پی، در محاصره نیروهای امنیتی، ارتش و همچنین شبه نظامیان حکومتی قرار دارند. در تمامی مستندات، نجات یافتگان آدم ربایی‌ها، می‌گویند مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

همچنین گفته می‌شود برخی از گروه‌های مسلح در مبارزه علیه رژیم سوریه، به ویژه دولت اسلامی عراق و شام(ISIS) مرتکب آدم‌ربایی، بازداشت مردم و کشتن آنها شده‌اند. اما اکثر شاهدانی که محققین سازمان ملل با آنان مصاحبه کرده‌اند، سرویس های اطلاعاتی سوریه، سربازان و شبه نظامیان حکومتی را عاملان اصلی این جنایات توصیف کردند. بنا بر گزارش‌ها: “نقض حقوق بشر در جنگ‌های داخلی سوریه با وجود وفاداران بشاراسد که مسئول فجیع ترینٍ این وقایع اند، بسیار متداول شده است”.

منبع: http://www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=14123&LangID=E

نظر سردبیر:
گفته می‌شود حزب الله لبنان، که تحت کنترل و تجهیز سپاه پاسداران است، بارها فعالان سوری را در لبنان ربوده و تحویل حکومت بشاراسد داده است. همچنین حزب الله شانه به شانه نیروهای حکومت سوریه می‌جنگد بنابراین در جنایات علیه بشریت که توسط سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفته، ایفای نقش می‌کند. این امر به نوبه خود نشان از همدستی ایران در این جنایات است. در اصلاح حقوقی می‌توان گفت “شریک جرم”.

پاسخ دهید