Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

ظریف: ایران نقش مهمی در سوریه بازی می‌کند

وزیر امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف در مصاحبه‌ای با شبکه خبری neue zuericher zeitung سوئیس، درباره پشتیبانی ایران از حزب‌الله لبنان و یاری رسانی به دولت سوریه در اقدام نظامی علیه مخالفان حکومت مورد سوال قرار گرفت. ظریف پاسخ داد: “تهران به طور گسترده‌ای آماده استفاده از نفوذش برای تشویق جنگویان خارجی برای خروج از سوریه است”.

به طور ضمنی این گمانه وجود دارد که دولت ایران از این قدرت برخوردار است تا از حزب‌الله لبنان و نیروهای ضد رژیم دیگری چون ارتش شیعه عراق و جنگجویان حکومت اسد بخواهد که کنار بکشند.
این درحالی است که در چند روز گذشته وزیر امور خارجه ایران در سخنرانی‌اش در نشست اقتصاد جهانی در داووس سوئیس اذعان کرد که حزب‌الله خودش درباره مداخله‌اش در سوریه تصمیم می‌گیرد و ایران هیچ نقشی در این زمینه ندارد.

در مصاحبه‌ای منتشر شده در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۹۲ ظریف دوباره خاطر نشان کرد که ایران هیچ حضور نظامی‌ای در سوریه ندارد و تنها دولت ایران چند مشاور را برای کمک به دولت سوریه فرستاده بوده است.
این درحالی است که تمامی شواهد ار داخل سوریه، شامل عکس‌ها و ویدیوهای منتشر شده حضور اعضای سپاه پاسداران در سوریه را تایید می‌کند.

منبع:
http://en.mehrnews.com/detail/News/101816

پاسخ دهید