Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

پس از «داعش»، اینبار نوبت به «حالش» رسید

12345 خلاقیت انقلابیون سوری کماکان ادامه دارد. سال گذشته این فعالان با استفاده از حروف اول نام گروه «دولت اسلامی عراق و شام» کلمه تمسخر آمیز «داعش» را ساختند. این گروه وابسته به القاعده به سرعت به این نام معروف شد؛ به طوری که اکنون حتی رسانه‌های رسمی نیز برای سخن گفتن از این گروه آنها را به این نام خطاب می‌کنند. به تازگی فعالان سوری نامی مشابه برای حزب‌الله لبنان نیز ابداع کرده‌اند که شباهت معناداری به نام گروه داعش دارد: «حالش».

 «حالش» نیز مانند داعش از حروف اول نام حزب‌الله ساخته‌شده است، اما نامی که فعالان سوری به تازگی روی این ‌گروه که در کنار نیروهای اسد با اپوزیسیون می‌جنگد گذاشته‌اند. این نام جدید در شبکه‌های اجتماعی با فرم‌های متفاوت دیده می‌شود:

– «حزب‌الله شیعه لبنان»

– «حزب شیعه لبنانیِ ایران»

– «حزب ایران در لبنان و شام».

 بسیاری حزب‌الله لبنان را بخشی از سپاه پاسداران ایران می‌بینند که در حال حاضر نیز به اشکال مختلف از حمایت نظامی و اقتصادی رژیم ایران برخوردار است.

 نظر دبیر بخش شبکه‌های اجتماعی نامه‌شام:

اخیرا صفحه‌ای جدید در فیس‌بوک ایجاد شده که موضوع اصلی آن پرداختن به اخبار مربوط به «حالش» و انتشار کاریکاتورهایی در مورد این گروه است.[1]. این صفحه توانست به سرعت 22 هزار دنبال کننده جلب کند، اما به گفته مدیر صفحه از همان زمان تاکنون مورد حملعه مداوم رژیم سوریه و مدافعان حزب‌الله بوده‌است (این افراد با گزارش دادن صفحه به عنوان صفحه‌ای حاوی مطالب توهین‌آمیز در تلاش بوده‌اند مدیریت فیس بوک را وادار به بستن آن کنند). گردانندان این صفحه، صفحه دیگری نیز در فیس‌بوک درست کرده‌اند[2] تا در صورت تعطیلی این صفحه (اتفاقی که قبلا برای بسیاری از صفحه‌های مربوط به انقلاب سوریه افتاده‌است) فعالیت خود را در آن ادامه بدهند.

پاسخ دهید