Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

انتشار مدارک جدیدی حاکی از نفوذ حکومت سوریه در گروه‌های وابسته به القاعده

2500 «داوطلب» آموزش دیده شیعه آماده پیوستن به داعش و سایر گروه‌های تروریستی «سنی» هستندHaydar-Mamlouk_letter

مدارک داخلی نشت کرده از اداره امنیت داخلی سوریه شواهد جدیدی در مورد همکاری گروه‌های اسلامگرای افراطی خصوصا زیر مجموعه القاعده در سوریه، داعش، با حکومت سوریه و همراهی با حکومت در مبارزه با اپوزیسیون این کشور بدست می دهد.

یکی از مهم‌ترین مدارک منتشر شده نامه‌ای است که امضای کلنل حیدر حیدر رئیس شورای امنیتی شهر نبل را دارد و برای سرلشکر علی مملوک رئیس اداره امنیت ملی سوریه نوشته شده است. این نامه فاش می‌کند که مقدمات آموزش و تسلیح صدها داوطلب شیعه که «آماده جنگیدن در خطوط مقدم و یا پیوستن به گروه‌های اسلامگرا هستند» فراهم شده است. در این نامه آمده: «ما در حال حاضر 150 نیروی داوطلب داریم که آموزش‌های ویژه دیده اند و علاوه بر آن 600 داوطلب دیگر نیز هستند که طی انجام خدمت سربازی آموزش‌های نظامی دیده اند. »

در ادامه نام لیستی از نام 200 جنگجو از شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا ضمیمه نامه شده است. حیدر حیدر افزوده: «داوطلبان به طور مداوم مراجعه می‌کنند تا بتوانند از وطنشان دفاع کنند؛ ما پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد آن‌ها به پس از تأمین سلاح های لازم به 2500 نفر بالغ شود. »

رئیس شورای امنیتی شهر نبل می‌نویسد که این داوطلبان آموزش دیده «به دلیل نتایج خوبی که با همکاری سایر گروه‌های درگیر در مناطق شمالی اخیراً در منطقه ما به دست آمده است- آماده اند تا هر نوع نقشی که در این گروه‌های اسلامگرا به آن‌ها محول شود را بپذیرند. »

نبل و الزهرا به دلیل اینکه برای نیروهای حکومت سوریه و شبه نظامیان وابسته به آن‌ها امکان دسترسی به بزرگراه حلب را فراهم می‌کنند از اهمیت استراتژیک بسیاری برخوردارند. به نوشته این نامه در اختیار داشتن این دوشهر این امکان را برای حکومت سوریه فراهم می‌کند که «با هماهنگی دوستان عراقی به داخل عراق رفت و آمد کرده و سرباز و تجهیزات جابه جا» کنند.

آنچه این نامه را چشمگیر می‌کند این است که بر اساس آن فاش می‌شود دستگاه امنیتی سوریه به طرزی گسترده و عمیق در گروه‌های اسلامگرای تندرو نفوذ کرده و از این روش به عنوان تاکتیکی برای سرکوب انقلاب بهره می گیرد.

حیدر حیدر در ادامه این نامه می نویسد: «ما در حال حاضر اعضا و رهبران قدرتمندی در گروه دولت اسلامی عراق و شام در منطقه شمالی داریم. آن‌ها می‌توانند از طریق معرفی این داوطلب های جدید و ممانعت از برانگیخته شدن شک دیگران به آن‌ها پروسه پیوستن داوطلبان به گروه را تسهیل کنند. این موضوع دسترسی مداوم و دقیق ما به اطلاعاتی نظیر نحوه حرکت، تعداد، تجهیزات و نقشه های این گروه‌ها تضمین می کند.»

در ادامه این نامه آمده است: «طی دوره گذشته، از طریق ارتباطات ما درون گروه و همکاری ما با گروه‌های درگیر در منطقه موفق شده‌ایم عملیاتهای [اپوزیسیون] مسلح برعلیه اهداف نظامی را متوقف کنیم. [دلیل این امر این است که] این گروه حتی در میان گروه‌های مسلح دیگر در مناطق خارج از کنترلش نیز نفوذ دارد »

منبع: http://www.aawsat.com/details.asp?section=4&issueno=12911&article=767159

برای خواندن گزارش ما درمورد همکاری و مساعدت ایران در مورد فعالیت‌های القاعده در سوریه به اینجا بروید: http://www.naameshaam.org/en/is-

the-iranian-government-supporting-both-sides-of-the-war-in-syria/. گزارش دیگر ما در مورد سیاست‌های اعلامی ایران در قبال سوریه و تناقض آن با این حمایت این مطلب را بخوانید: http://www.naameshaam.org/en/al-qaeda-syrias-civil-war-and-the-iranian-media/

مصاحبه الحیات با یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه در مورد روابط گروه داعش و رژیم سوریه، روابط تجاری داعش و حکومت اسد در زمینه سوخت و غلات و سایر مسائل نیز در این زمینه روشنگر خوهد بود: http://tinyurl.com/pneorf2

نظر سردبیر:

اگر واقعاً هنوز هم کسی مانده باشد که تصور کند جنگ سوریه جنگی مذهبی (بین شیعه و سنی) است، این نامه فرصت خوبی برای بیدار شدن است. نه حکومت سوریه و نه ایران هیچ یک پشیزی برای مذهب ارزش قائل نیستند و مثل همیشه تنها از آن به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی نامشروع خود بهره می برند.

پاسخ دهید