Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

«سوریه کشوری است اشغال شده و سپاه پاسداران نیرویی است که بر آن حکم میراند»

NaameShaam_logoنامه شام از تمامی گروه‌های اپوزیسیون سوری و ایرانی درخواست می‌کند که رویکرد خود در قبال نقش ایران در سوریه را تغییر دهند

متن زیر پیشتر در هشتم می 2014 و بر مبنای سخنان اخیر یکی از فرماندهان عالیرتبه نظام در مورد اینکه اسد «به نیابت» از ایران در سوریه می‌جنگد توسط سردبیران نامه شام به نگارش در آمده و منتشر شد. این فرمانده همچنین تهدید کرده است که در صورت تشدید درگیری‌ها ایران 130 هزار نیروی بسیج را روانه جنگ در سوریه خواهد کرد. (اینجا بخوانید).

به دلیل اهمیت موضوع و متن زیر، آن را در اینجا بازنشر می کنیم:

وقت آن رسیده که همه، ایرانی ها، سوری ها و همه دنیا چشم‌هایشان را باز و اعتراف کنند که:

اول- جنگ سوریه، درو اقع جنگ حکومت ایران است – این جنگی به نمایندگی نیست، بلکه به معنای حقیقی کلمه جنگ ایران است. مخالفان اسد در‌واقع در حال نبرد با حکومت ایران و سربازان آن (سپاه پاسداران، حزب اللع و شبه نظامیان عراقی) هستند.

دوم- بشار اسد عروسکی بیش نیست و دیگر نقشی در اداره اوضاع ندارد، حکومت او تنها پوسته ای ظاهری است. اربابان حقیقی همدانی و فرمانده سپاه قدس قاسم سلیمانی هستند که به لحاظ نظامی وضعیت را در سوریه تحت اختیار دارند و در نهایت به آیت الله خامنه ای گزارش می دهند.

سوم- سوریه کشوری است که مناطق تحت کنترل حکومت آن در‌واقع توسط ایران آشغال نظامی شده است.

چهارم- اگر شورشیان سوریه موفق به دستیابی به سلاح های بیشتر و مجهزتر شوند و جنگ «شدت یابد» حکومت ایران ده‌ها هزار نیروی بسیج را روانه سوریه خواهد کرد و تعداد جنگجویان حزب الله و شبه نظامیان عراقی را نیز افزایش خواهد داد. پیامد چنین اقدامی برای تمامی منطقه فاجعه بار خواهد بود.

نامه شام از تمامی گروه‌های فعال اپوزیسیون در ایران و سوریه درخواست می‌کند که در محاسبات سیاسی و استراتژیک خود این نکات مهم را در نظر داشته باشند و بر مبنای آن‌ها اقدام کنند.

1 نظر
  1. بله كاملا درست است آخوندهاي حاكم بر ايران خط مقدم جنگ خودشان را در سوريه بسته اند كه از سرنگوني محتوم خودشان جلوگيري كنند ولي اين رژيم دجال و ديكتاتور كه هر روز و هر روز به سوريه كمك كرده است كه بيشتر از 150000 نفر از مردم سوريه را به كشتن دهد و براي بشار اسد بمب و موشك و شيميايي مي فرستد تا بر سر مردم خودش بريزد اما سرنگون خواهد شد به دست تواناي مردم ايران
    ايران اين زيباترين وطن حتما كه روزي نزديك جشن آزادي مردم سوريه را درتهران در ميدان آزداي خواهيم گرفت روزي كه رژيم ايران هم سرنگون شده است درود بر مردم سوريه زنده باد ايران و جانم فداي ايران

پاسخ دهید