Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

نصرالله: «موضع ما در مورد سوریه تغییر نخواهد کرد»

حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، روز جمعه در یک سخنرانی درمراسم یادبود فرمانده حزب الله، حسّان اللقيس -که توسط مردان مسلح ناشناس در خانه‌اش در لبنان در اوایل ماه دسامبر ترور شد- ادعا کرد حزب الله می‌خواست یک “دولت وحدت ملی” در لبنان شکل دهد. با این حال آقای نصرالله افزود: “هر چه کنید یا بگویید، موضع ما در مورد مسئله سوریه تغییر نخواهد کرد. چراکه مسئله سوریه برای ما نبردی برای بقا است نه نبردی برای سودجویی”.

چند روز قبل در سخنرانی دیگری در گردهمایی روز عاشورا، آقای نصرالله گفت: “حضورمبارزان ما در کشور سوریه-همانطور که همواره گفته‌ایم- با هدف دفاع از لبنان، فلسطین و آرمان‌های فلسطینیان، دفاع از سوریه، مهد و ستون مقاومت، است. کسانی که در مورد خروج حزب الله از سوریه به عنوان پیش شرطی برای تشکیل دولت لبنان در مرحله فعلی صحبت می‌کنند، خیال باطل می‌بافند … آنها باید بدانند که ما موجودیت سوریه را معامله نمی‌کنیم. [بخوانید: تحت حکومت اسد] … برای چند مقام وزاتخانه‌ای در دولت لبنان که به هیچ کار نمی‌آید”.

نظر سردبیر:
دست‌کم اکنون همه چیز روشن است. پیشتر، حزب الله هرگونه دخالت در امور سوریه را انکار می‌کرد. سپس هنگامی که شواهد غیرقابل انکار مبارزه مبارزان حزب الله در سوریه آشکار شد، ادعا کردند حضورشان برای حفاظت از زیارتگاه سیده زینب و شیعیان در سوریه بوده است. سپس صحبت از جهادیان سنی و خطری که برای “مقاومت” ایجاد می‌کنند به میان آمد. و حال این “نبردی برای زنده‌ماندن” است. البته این پر بی‌راه هم نیست؛ چراکه بدون حمایت‌های رژیم سوریه (و البته با پشتیبانی حکومت ایران) حزب الله از صحنه روزگار محو می‌شود.

آخرین سخنرانی را اینجا ببینید:
http://www.almanar.com.lb/english/adetails.php?fromval=2&cid=19&frid=21&seccatid=19&eid=126608

سخنرانی روز عاشورا را اینجا ببینید:
http://www.almanar.com.lb/english/adetails.php?fromval=2&cid=19&frid=21&seccatid=19&eid=126081

پاسخ دهید