Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

نگاهی به نحوه پوشش خبری وقایع القابون در تلویزیون المنار

شبکه تلویزیونی المنار متعلق به حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد «واحدهایی از ارتش سوریه» در «عملیاتی موفق برعلیه تروریست‌ها» در چندین منطقه از جمله القابون در حومه دمشق، «ده‌ها نفر را کشته، سلاح‌های آنها را نابود و تلاششان برای نفوذ در سایر مناطق را ناکام گذاشتند.»

اما آنچه در حقیقت رخ داد: به گفته شاهدان عینی از قلب درگیری، نیروهای مسلح اپوزیسیون سوریه به ساختمانی در نزدیکی شرکت برق منطقه القابون حمله کرده و تک‌تیراندازهای رژیم را که ضمن استقرار درمحل، به عابران شلیک می‌کردند را به قتل رساندند. نیروهای رژیم به عنوان تلافی منطقه را مورد بمباران قرار داده، تعداد نامعلومی از مردم را به قتل رساندند.

چنانکه پیشتر دیده شده، گزارش‌های المنار همگی برگرفته از اخباری هستند که تلویزیون دولتی سوریه، «سانا» منتشر می‌کند، شبکه‌ای که مطالبی بدون سند و بی‌اساس را به عنوان واقعیت و خبرقطعی منتشر می‌کند. بعلاوه، با آنکه خبر متعلق به سوریه، کشوری در همسایگی حزب‌الله که این گروه مدعی است در امور آن دخالت نمی‌کند است، پای آن امضای «دبیر محلی» شبکه به چشم می‌خورد، این خود اعترافی‌ست به این که شبکه المنار –یا «حزب‌الله» نیروهایی در سوریه دارد.

منبع: http://www.almanar.com.lb/english/adetails.php?fromval=1&cid=23&frid=23&eid=121856

پاسخ دهید