Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

حکومت ایران «نظارت» بر «انتخابات» ریاست جمهوری سوریه را بر عهده دارد

The4معاون امور کشورهای عرب و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران اخبرا قصد ایران برای ارسال ناظر به سوریه برای نظارت بر انتخابات قلابی این کشور در روز سوم ژوئن را تأیید کرد. حسین امیر عبداللهیان روز 25 ماه مه اعلام کرد: «مجلس ایران به زودی هیئتی برای نظارت انتخابات پیش روی سوریه به این کشور خواهد فرستاد». هفته گذشته سخنگوی وزارت خارجه ایران، مرضیه افخم نیز اعلام کرده بود که ایران در حال بررسی وضعیت» برای ارسال «ناظران» برای «نظارت» بر انتخابات ریاست جمهوری «حساسی» است که سوریه در پیش دارد.

عبداللهیان همچنین از سوریها خواست که «به صورت گسترده» در انتخابات سوم ژوئن شرکت کنند : «تنها راه خروج از بحران جاری سوریه این است که مردم آن را سوای افکار و اعتقادات آن‌ها را به شرکت در انتخابات فرا بخوانیماما در بخشی دیگر از مصاحبه، آقای عبداللهیان به وضوح کل «انتخابات» سوریه را در یک جماه خلاصه می کند: «کسانی که در سوریه بر علیه سیاست‌های ایران عمل می کنند، به اهداف خود نخواهند رسید

یادداشت سردبیر:

انتخابات پیش رو مضحکه ای بیش نیست. شاید حکومت ایران کمپین ما، #به_قاسم_سلیمانی_رای_بدهید ( http://bit.ly/1mzvbwX)  را دیده اند و با حضور ناظرانشان می‌خواهند مطمئن شوند همه به سردار سلیمانی رأی خواهند دارد. اما گذشته از شوخی، به نظر می‌رسد مقصود ایران از «نظارت» بیشتر منترل هر نوع صدای مخالف و خفه کردن بی درنگ آن باشد، حتی اگر برای در آمدن نام کاندیدای «مطلوب»، لازم باشد خشونت شدید اعمال شود. این درست همان سیاستی است که آیت الله خامنه ای، سپاه و بسیج در انتخابات سال 88 ایران برای پیروزی بکار گرفتند و همین سیاست در سوریه نیز برای تضمین موفقیت به کار گرفته خواهد شد.

منابع:

http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13930304001311

http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13930305000757

تصویر بنری را نشان می‌دهد تاجری به نام احمد جمیل السلیمانی در سال 2013 تهیه کرده بود. در تصویر حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در کنار حسن روحانی رئیس جمهور ایران، رئیس جمهور سوریه بشار اسد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور سوریه دیده می شود. زیر تصویر نوشته شده است: «مردانی که فقط در برابر خدا سر خم می کنند».

پاسخ دهید